اشتراک گذاری

مقایسه نرم افزارهای معماری و بهترین روش انتخاب آن ها برای مدلسازی

مقایسه نرم افزارهای معماری و بهترین روش انتخاب آن ها برای مدلسازی ، بین دانشجویان و طراحان معماری و حتی سایر رشته ها همیشه بحث و جدل در مورد اینکه کدوم نرم افزار خوب هستش صورت میگیره، و تب یادگرفتن بیشتر نرم افزار ها بین دانشجویان ترم پایینی همیشه داغ هستش، اما نکته ای که هیچ وقت بهش توجهی نمیشه این هستش که هدف از یادگیری نرم افزار ها به درستی مشخص نمیکنیم، قطعا همه نرم افزار های معماری، ترسیمی و … مفید هستند و مزایا و معایبی نسبت به همدیگر دارند.

نکته سر این هست که با توجه به اینکه نرم افزار اسکچاپ در ابتدا برای اتود زدن مورد استفاده معماران و طراحان قرار میگرفت به مرور و با توجه به سادگی ارتباط برقرار کردن با آن به سرعت راه خودش رو باز کرد. امروزه در خیلی از شرکت های ساختمانی ، طراح و حتی رشته های دیگر فنی و مهندسی از اسکچاپ برای مدلسازی های دقیق و پیچیده استفاده می کنند. همینطور برای فاز دو کردن پروژه های معماری و ارائه های گرافیکی نیز از اسکچاپ استفاده میشه

خوب هستش که بدونید در اروپای مرکزی، آمریکای شمالی، آسیای جنوب شرق و ایران بیشترین کاربران اسکچاپ هستند. ایجاد شدن پلاگین های مختلف رندرینگ، ابزارهای مدلسازی، و همینطور سبکی این نرم افزار باعث شده تا روز به روز بر طرفداران این نرم افزار بیشتر شود. اتفاقی که پیش رو هستش اینه که در بازار کار سرعت، دقت، گرافیک ارائه از مهمترین دلایل حرفه ای بودن هستش که در اسکچاپ با بالاترین وجه ممکن وجود داره. امید است با دیدن آموزش های رایگان مدلسازی و رندرینگ در این وبسایت ، گامی بلند در راستای پیشرفت معماری کشور برداشته باشیم.

نمونه آثار اسکچاپ و ویری اسکچاپ

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها