طراحی بازی The Escape Game با SketchUp

اشتراک گذاری

اتاق فرار یکی از محبوب ترین بازی های دسته جمعی و مهیج بوده که با توجه به موضوع بازی مورد توجه سنین خاص می باشد. در ادامه در این مقاله سعی می شود روش کار یکی از کمپانی های این بازی به اسم نشویل ( Nashville) و طراحی بازی The Escape Game با SketchUp  را شرح دهیم .از اولین نمونه ساخته شده از این بازی تا بازی هایی که هم اکنون وجود دارد مسیر زیادی طی شده و تحولات گوناگونی اتفاق افتاده است. حتی اگر تجهیزات و فرآیند ها تغییر کرده باشند، هدف نهایی که ایجاد تجربیاتی حماسی و تعاملی است تغییری نکرده است. و در ادامه  فرآیندکار تیم نشویل ( Nashville) و را شرح می دهیم:

طراحی بازی The Escape Game با SketchUp

بازی اتاق فرار یا The Escape Game  چیست و نحوه شروع آن چگونه بوده است؟

یکی از بنیان گذاران تیم نشویل، مارک فلینت در حالی که در اروپا بود در اتاق فرار بازی کرد و در این بین به یک نکته پی برد. پس از بازگشت مارک، وی با برخی از همکاران خود بازی فرار را ایجاد و راه اندازی کردند. شروع این بازی یک زمان هیجان انگیز برای رشد اعضای تیم به وجود آورد  که باعث شد بازی های جدید و مکان ها و محصولات جدیدی را ارائه دهند و همه با هم کار می کردند تا برای مهمانانی که با نام تجاری آنها رو برو می شوند تجربیاتی هیجان انگیز و حماسی به وجود بیاورند.

ایده های اتاق فرار چیست و چرا مردم آنهارا خیلی دوست دارند؟

آنها فکر می کنند به این دلیل مردم عاشق اتاق های فرار هستند که برای یک دوره زمانی از تلفن استفاده نمی کنند و واقعا با دوستان و خانواده های خود در ارتباط و تعامل هستند و با چالش های هیجان انگیز مواجه می شوند و وقتی گروهی از افراد را در یک اتاق قرار می گیرند و فقط یک ساعت به آنها می توانید یک ماموریت برای انجام دهید و این ماموریت بسیار سرگرم کننده  و همراه با شادی و خنده می باشد.

روند خلاقانه  The Escape Game چیست؟

این روند بسیار دشوار بوده و بسیاری از افراد با استعداد طول می کشد تا یکی از ماجراهای را زنده کند و آنها هر آنچه را که فکر می کنند جالب نیست را انجام می دهند و هر آنچه که مهمانان می گویند را انجام خواهند داد. بیش از 2 میلیون نفر این بازی ها را انجام داده اند و تیم نشویل هریک از آنها را با دقت تماشا کرده اند تا درباره آنچه واقعا آنها را هیجان زده می کند اطلاعات بیشتری کسب کنند.

از SketchUp برای چه مواردی استفاده می شود و چگونه تیم شروع به استفاده از آن کردند؟

وقتی که این بازی ها پیچیده تر شدند آنها شروع به استفاده از اسکچاپ کردند. آنها بخشهای مختلفی داشتند که برای تکمیل کارشان نیاز به برقراری ارتباط و درک ایده کامل طراحی داشتند. آنها از SketchUp استفاده می کنند تا به آنها در ساخت انبارها ، ظروف فروشی ، اتاقهای فرار و قطعات و قطعاتی که اتاقهای فرار را تشکیل می دهند.

کمک کند و فقط از آن استفاده نمی کنند تا بتوانند جریان اتاق فرار را تعیین کرده  بلکه از آن برای همه چیز استفاده می کنند، حتی در ساخت اتاق آخر. آنها با تصاویر الهام بخش از آنچه می خواهند اتاق احساس کند شروع می کنند.

آنها شروع به استفاده از Sketchup کرده. تا بتوانند اتاقهای خود را از عناصر منظره گرفته تا تک تک اجزای بازی تعاملی طراحی کنند. قبل از آنکه هزینه ای روی متریال صرف کنند برای مشاهده چیزی که در فکر دارند. با مدل سازی در اسکچاپ ایده های خود را مدل می کنند. بدون هیچ هزینه مالی و از نرم افزار Lumion برای هدست و هدست واقعیت مجازی استفاده می کنند و در نهایت این طرح ها را از طراحان می گیرند و برای تولید آماده می کنند.

تصویر برجسته از اتاق فرار Gold Rush

چگونه SketchUp از روند طراحی بازی Escape Game سود می برد؟

SketchUp به آنها کمک می کند تا ایده های جدید را به صورت سه بعدی تجسم و تست کنند قبل از ساختن این اتاق ها یا ظروف فروشگاه. این باعث صرفه جویی در وقت و کارهای گران قیمت در طراحی آن به صورت مقدماتی می شود.

چگونه SketchUp به این کار کمک می کند؟

همه چیز را در خانه می سازند از پنجره ها تا دیوار تا قطعات تخصصی و قبل از خرید مواد برای ساختن هر چیزی همه آنرا در اسکچاپ طراحی کرده تا مطمئن شوند که همه چیز متناسب است. مراحل ساخت بازی آنها بدین شکل است:

  1. طراحی در اسکچاپ
  2. تهیه مواد و متریال
  3. ساخت قطعات
  4. چیدن و رنگ آمیزی قطعات
  5. آزمایش قطعات
  6. بررسی تیم فنی
  7. و در آخر آنهارا به اتاق فرار ارسال می کنند.تمام قطعات در چند مرحله ساخته شده تا در مقابل سایش و پارگی مهمانان مقاومت کند. وقتی همه آنها به طور استاندارد ساخته شدند  به فروشگاه ارسال می شوند.
ستفاده از SketchUp برای ساخت قسمتها و قطعات از جمله نیم تنه های برجسته در اینجا در اتاق فرار The Heist.

چگونه بازی Escape خود را از سایر اتاقهای فرار در صنعت متمایز می کند؟

تیم  نشویل همه چیز را در خانه می سازند. از مفاهیم طراحی اولیه گرفته تا ساخت واقعی قطعات و قطعات در اتاق ، همه این کارها را انجام می دهند و در طول طراحی خود بسیار مراقب هستند.نحوه تعامل مهمانان با فضا را در نظر می گیرند و SketchUp به  آنها کمک می کند تا قبل از ساخته شدن چه احساسی از فضا داشته باشند و در پایان آنها به تجربیات مهمانان خود بسیار اهمیت می دهند و به خوبی به انان خدمت می کنند.

مهمانانی که سعی در فرار از آن دارند … و هنگام انجام آن تفریح ​​کنند

این مطلب بازگردان مصاحبه با تیم نشویل از سایت منتشر کننده اسکچاپ در مورد طراحی بازی The Escape Game با SketchUp می باشد.(ترجمه اختصاصی از اسکچاپرز). همچنین جهت اطلاع از بسته های آموزشی ما به بخش فروشگاه سایت مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها