اشتراک گذاری

آموزش و دانلود پلاگین های اسکچاپ

آموزش و دانلود پلاگین های اسکچاپ ، بنا به درخواست مکرر دوستان ، بر آن شدیم تا آموزش نصب پلاگین های کابردی در اسکچاپ و همینطور فایل های نصب اونها رو در قالب یک فولدر پلاگین های کاربردی اسکچاپ براتون آماده کردیم که  در قسمت پایین قابل دانلود است.

( آموزش تصویری نصب پلاگین اسکچاپ )

نکته اول اینکه اسم فارسی پلاگین “افزونه” هستش و نام های لاتین دیگه ای داره مثلا تو نسخه های قدیمی اسکچاپ باید به دنبال Plugin باشید ، در نسخه های جدید تر اسمش تغییر کرده و کلمه مترادف اون به انگلیسی ” Extension ” هستش. که برای قسمت هایی که گفته شد در فولدری که اسکچاپ نصب میشه یه فولدر با این اسامی باید باشه که بتونید به فایل نصب پلاگین ها دسترسی داشته باشید.

تصویر زیر اسکچاپ 2016 هستش که در محل نصب ،  فولدری با نام ” ShippedExtensions ” وجود داره.

دو نوع پلاگین برای اسکچاپ وجود داره حالت اول با فرمت RBZ و دیگری با فرمت RB

نوع اول که با فرمت rbz هستش رو در خود نرم افزار باید نصب یا install کنید.

توی نسخه های 2016 شما در قسمت Window/preferences/Extensions اسکچاپتون باید برید و در پنجره آخر گزینه Install extensions رو بزنید. که بعد از زدن دکمه اینستال پنجره جدیدی باز میشه که از شما میخواد فایل rbz ” Rubby file” رو بهش ادرس دهی کنید.

نوع دوم که معمولا پلاگین های قدیمی تر هستش با فرمت Rb  هستش که اصولا شامل یک فایل و فولدر خواهد بود که باید در فولدر پلاگین یا اکستنشن ” Shipped Extensions”  محل نصب نرم افزار کپی کنید و یک بار نرم افزار رو باز و بسته کنید تا براتون فعال بشه. ( مسیری که در تصویر می بینید)

آموزش نصب پلاگین در اسکچاپ 2017 الی اسکچاپ 2020

در اسکچاپ 2017 به بالا یکمی تغییرات در محل نصب پلاگین ها بوجود اومده و بحث لایسنس پلاگین ها هم اهمیت پیدا کرده و باید نسخه های پلاگین ها رو خریداری یا کرک نماید. بر این اساس در اسکچاپ 2020 در منوی Window گزینه ای به نام Extension manager ایجاد شده که مدیریت افزونه ها از جمله، نصب، آپدیت، فعالسازی لایسنس و … قابل انجام هستش. این قسمت ها در تصویر زیر قابل مشاهده است.

آشنایی و دانلود اسکچاپ 2020

آشنایی و دانلود فایل های نورپردازی (آی ای اس) مختص اسکچاپ

ترفندهای رندر ویری نکست اسکچاپ

اطلاعات بیشتر در رابطه با پلاگین های اسکچاپ

لینک دانلود پلاگین های پر کاربرد در اسکچاپ

پسوورد فایل:

www.Sketchupers.com

امیدوارم که این مقاله نیز به شما کمک کرده باشد.

محمد سابقی/ تابستان 99

فایل های بیشتر آموزشی و کاربردی در بخش فروشگاه سایت و بلاگ

پشتیبانی و هماهنگی کلاس های تخصصی و همچنین سفارش طراحی و معماری توسط کارشناسان مجرب ما  از ۱۰ صبح الی ۱۸

برای سفارش طراحی داخلی و پشتیبانی با شماره های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱۸۸۷۴۵۵۱۳

۰۹۱۲۰۷۱۶۷۷۱

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها