معرفی موتور رندرینگ اینسکیپ (Enscape)

اشتراک گذاری

موتور رندرینگ اینسکیپ (Enscape) یکی از موتور رندر های مطرح برای نرم افزا رهای مدل سازی Autodesk Revit ،   SketchUp ، Rhinoceros ، ArchiCAD و Vectorworks می باشد که به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای یک رندر واقعی به صورت real-time استفاد می شود که در ادامه به معرفی موتور رندرینگ اینسکیپ (Enscape) می پردازیم.

با این موتور رندرینگ می‌توانید با هدست‌های واقعیت مجازی پروژه را بصورت VR به کارفرما نشان دهید و همچنین انسکیپ قابلیت تبدیل فایل‌های CAD را به یک خروجی سه بعدی پویا را داراست.

این ابزار عمدتا در زمینه های معماری ، مهندسی و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد و توسط Enscape GmbH و در سال 2013 تاسیس شد.

هدف اصلی این ابزار محاسبه و تجسم واقع گرایانه معماری با کاهش پیچیدگی های عملیاتی است.

با کمک این ابزار شما می توانید به صورت واقعی و همزمان و سرعت بالا پروژه های خود را در مدت زمان کمتری انجام دهید و در وقت و زمان خود در انجام پروژه ها صرفه جویی کنید.

ویژگی های خاص رندر اینسکیپ (Enscape)

  • Enscape مبتنی بر توسعه و ارائه بهینه تجسمات معماری است.
  • از فن آوری های رندر کنترل شده GPU برای نمایش تمام اندازه های پروژه معماری بدون از دست دادن جزئیات (به عنوان مثال توسط LOD [سطح جزئیات]) استفاده می شود.
  • ردیابی اشعه ترکیبی برای شبیه سازی نور و بازتاب غیر مستقیم فیزیکی صحیح ، ترکیب تکنیک های فضای صفحه نمایش مبتنی بر تصویر با ساختارهای داده جهانی BVH
  • بنابر  محاسبات جهانی روشنایی می توانند خیلی سریع و به طور عمده مستقل از پیچیدگی پروژه انجام شوند.

چرا Enscape ؟

معرفی موتور رندرینگ اینسکیپ (Enscape):

 استفاده از Enscape در فرایند طراحی

برای پیدا کردن استراتژی طراحی که بهترین پاسخ را به چالش های منحصر به فرد پروژه می دهد ، به سرعت تکرار و ارائه مطالعات اهمیت زیادی دارد.

طراحی شماتیک

هنگام تصمیم گیری در مورد طراحی ، وجوه مبهم را می توانید متعادل کنید. نمودارها و رندرهای زیبا و جذاب ایجاد کنید بدون اینکه به تعداد انگشت شماری از گزینه ها محدود شوید.

طراحی و توسعه

با استفاه از یک ابزار ارزشمند در گروه های کاربری و جلسات  با ارائه به موقع مطالعات و طراحی های انجام شده می توان بهترین و معنی دار ترین راه حل رابرای مشتریان خود پیدا کنید.

مرحله اسناد

Enscape همیشه مستقیماً با مدلهای اسناد مرتبط است. وقتی مسائل مربوط به هماهنگی بوجود می آیند ، می توان آنها را فوراً مشاهده و تأیید کرد تا قبل از تأثیر بر برنامه یا بودجه ، راه حل ها هماهنگ شوند.

فاز ساخت و ساز

نمایش متریال و طرح های FF&E قبل از نصب می تواند با واقعیت مجازی به طور موثری انجام شود. طراحان و مشتریان می توانند پروژه را به روشی بصری و همه جانبه انجام دهند تا جزئیات را با اطمینان نهایی پیدا کنند.

این مطلب بازگردان مقاله معرفی و دلایل استفاده از Enscape از سایت منتشر کننده Enscape و wikipedia می باشد. (ترجمه اختصاصی از اسکچاپرز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها