معرفی ویژگی های PreDesign در SketchUp Pro و کاربرد آن

اشتراک گذاری

به دنبال روش های ساده برای دسترسی به بینش های مفید آب و هوا هستید؟ آیا می خواهید درک کنید که محیط چگونه بر پروژه های شما تأثیر می گذارد؟ با معرفی ویژگی های PreDesign در SketchUp Pro و کاربرد آن به این سوالات پاسخ داده می شود.

با استفاده از مکان سایت و نوع ساختمان خود و با استفاده از  ابزار طراحی جدید و معرفی ویژگی های PreDesign در SketchUp Pro و کاربرد آن ، به شما امکان داده شده تا بهترین استراتژی های طراحی را پیدا کنید ، ازپارامتر های دیافت شده  الهام بگیرید و گرافیک جذاب برای پروژه خود ایجاد کنید.

با استفاده از ابزار PreDesign به نیاز های اقلیمی خود می توانید پاسخ های معمار گونه مناسبی دریافت کنید بدین صورت که از پنجره های بزرگتر یا کوچک تر متناسب با زمینه خود پیشنهاد هایی دریافت می کنید.

می توانید تعادلی مناسب بین نوع پنجره هایی که تعیین کرده اید و مقدار ایده آل شیشه برای یک طراحی پایدار پیدا کنید و از این پیشنهادات برای طراحی عالی و قابل استفاده تر  برای فضاهای خود استفاده کنید.

شروع کار در PreDesign

PreDesign یک پلت فرم مبتنی بر ابر است که اطلاعات مفید آب و هوایی را به طراحانی می دهد که قصد دارند با اطمینان یک طرح مفهومی را شروع کنند.

طرز استفاده از آن به سادگی امکان پذیر است ، شما می توانید وارد برنامه شوید و برای شروع دو پارامتر مهم را لحاظ کنید: 1. مکان سایت .2. نوع ساختمان را که از یک لیست کشویی انتخاب می کنید و برای دسترسی به PreDesign به SketchUp Pro نیاز دارید.

در ادامه به معرفی ویژگی های PreDesign و نتایج حاصل از افزودن آن در روند کار خود بپردازیم.

Valuable climate insights (بینش های ارزشمند آب و هوایی)

آیا تاکنون لازم بوده است بیان کنید که چگونه هوا بر تصمیمات طراحی شما تأثیر می گذارد؟

PreDesign داده های اقلیمی مربوط به سایت شما را در یک بستر کاربرپسند جمع آوری می کند ، معماران ، معماران منظر و طراحان شهری را از گردآوری این اطاعات برای ارئه پروژه خود  معاف می کند تا به سادگی بتوانند به آن بپردازند.

همچنین می تواند برای طراحانی که در مکان های ناآشنا کار می کنند یا پیش داوری های مربوط به یک زمینه آشنا مفید باشد.

بله ، شما نمودار مسیر خورشید مبهم را دریافت خواهید کرد اما واقعاً چه معنی دارد؟

PreDesign یک نمای کلی و واضح از آب و هوایی که در آن کار می کنید را ارائه می دهد  و آن را در نمودارهای بصری برقرار می کند و به شما نکات گفتاری هوشمندانه می دهد.

PreDesign به شما امکان می دهد محدودیت های طراحی مربوط به آب و هوا را متبلور کنید و با اطمینان ترین راه حل های مناسب برای پروژه خود را پیشنهاد دهید.

Architectural response ( پاسخ معماری)

PreDesign به شما کمک می کند نقاط مشترک بین آب و هوا و نوع ساختمان خود را بیابید، بنابراین می توانید به راحتی به بهترین پاسخ طراحی معماری برسید.

از نظر بصری درک کنید که عناصر چه احساسی دارند: آیا بیرون بودن دلپذیر است؟ آیا بیشتر اوقات باد می وزد؟

بر اساس این شرایط ، PreDesign پاسخ های معماری مناسب مانند دهانه های بزرگتر برای استفاده از شرایط عالی فضای باز و سایه بان زدن برای کنترل نور نامطلوب خورشید را پیشنهاد می کند.

با داشتن این دانش ، شما قادر خواهید بود یک روند طراحی معماری آگاهانه در مورد آب و هوا ایجاد کنید  و کارآمدترین ساختمان ممکن را طراحی کنید.

جهت و اندازه بازشو ها و دهانه ها

Shading and glazing ( سایه و صیقلی بودن)

اشعه های گرم ، سایه های سرد. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد ، نمودار مسیر خورشید و راهنمای سایه زنی را استفاده کنید

با استفاده از معرفی ویژگی های PreDesign در SketchUp Pro و کاربرد آن شما می توانید بیشترین بهره را از شرایط آب و هوایی خود ببرید.

برای طراحی بهترین راه حل ممکن ، مهم است که چگونه خورشید از سایت شما عبور می کند.

PreDesign یک نمودار مسیر خورشید بصری ایجاد می کند و مناطقی را که در سایت شما نشان می دهد را آفتاب گرم می کند و شما می توانید دریافت کنید که  کدام مناطق در معرض آفتاب بیش از حد قرار دارند و کدام مناطق توسط آسمان ابری پوشیده شده اند واین امکان را می دهد تا فرم ساخته شده خود را به طور موثر در موقعیت مناسب قرار دهید تا از شرایط مطلوبی مانند حیاط یا زمین بازی با نور مناسب استفاده کنید.

همچنین یاد خواهید گرفت که کدام قسمتهای آسمان مهمترین سایه را دارند. با استفاده از این اطلاعات ، شما قادر خواهید بود که چگونه می توانید در فضاهای بیرونی خود از چه عناصر مطلوبی بهره ببرید.

PreDesign به شما می گوید که چه اندازه سایه بان در مقابل نور آفتاب موثر است و یا از عبور بیش از حد نور خورشید جلوگیری می کند. با استفاده از این ، شما یک لیست کوتاه آگاهانه از موثرترین استراتژی های سایه پردازی برای ایده خود خواهید داشت.

آیا به راحتی می توانید تعادل مناسبی بین نور روز ، راحتی حرارتی ، هزینه و زیبایی شناسی پیدا کنید؟

این پنج پارامتر اصلی : صیقلی بودن، عایق بندی قاب ، کنترل خورشیدی و سایه بان خارجی  را تنظیم کنید تا در هنگام افزایش میزان شیشه درهر وجه ساختمان ، مبادلات را درک کنید.

با دستکاری این پارامترها ، می توانید تأثیر مشخصات شیشه را درک کرده و اطمینان حاصل کنید که مواد را به روشی واقع بینانه و مناسب برای بودجه تعیین می کنید.

مشخصات مواد را تغییر دهید تا تعادل مناسب پیدا کنید.

به عنوان مثال ، اگر تعیین شیشه های سه گانه فقط به شما امکان می دهد سطح شیشه های خود را در مقایسه با شیشه های دوجداره 2٪ افزایش دهید ، پس منطقی است که به راحتی شیشه های دو جداره را با هزینه کمتری برای مشتری خود تعیین کنید.

Daylighting (روشنایی روز)

با معرفی ویژگی های PreDesign در SketchUp Pro و کاربرد آن با توجه به جهت تابش نور خورشید در طول شبانه روز مناسب ترین جبه هایی که نور مفید دریافت می کند را به شما نشان می دهد تا شما بتوانید نور مناسب روز را به داخل فضای خود وارد کنید.

Outside spaces (فضای بیرون)

با طراحی مناسب از فضای بیرونی خود نهایت استفاده را ببرید.

فضای خارج از منزل ارزش های باورنکردنی به خانه ها ، مدارس و ادارات می بخشد. در صورت تفکر خوب ، فضای باز می تواند کیفیت زندگی کاربران خود را تا حد زیادی بهبود بخشد.

PreDesign آینده نگری هایی را که برای طراحی فضاهای بیرونی عالی و گسترش کارایی آنها نیاز دارید ، فراهم می کند و از آن می توانید برای ایجاد سرپناه برای برگزاری مهمانی ها در باغ یا حیاط، ایجاد سایه بان برای روزهای گرم که مراجعه کنندگان را از گرما در امان دارد یا گودال های آتش برای شب های سرد و نور پردازی با انرزی خورشیدی و… استفاده کنید.

How to access PreDesign ( نحوه دسترسی به PreDesign )

اگر به دنبال صرفه جویی در وقت و صرفه جویی در مصرف مناسب ترین گزینه های طراحی هستید ، ساختمانهایی بهتر و پایدارتر طراحی کنید به PreDesign علاقه پیدا خواهید کرد.

در صورت داشتن اشتراک SketchUp Pro یا Studio ، می توانید به PreDesign دسترسی پیدا کنید.

این مطلب بازگردان مقاله ویژگی های PreDesign در اسکچاپ پرو از سایت منتشکر کننده اسکچاپ می باشد.(ترجمه اختصاصی از اسکچاپرز)

جهت دانلود اسکچاپ 2021 به لینک مراجعه کنید. همچنین جهت اطلاع از بسته های آموزشی ما به بخش فروشگاه سایت مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها