اشتراک گذاری

پیرامون پیام مرگبار باگ Bug در اسکچاپ

سوالات بسیار زیادی پیرامون پیام مرگبار باگ Bug در اسکچاپ از بنده میشه که تصمیم گرفتم در این مورد یک مقاله کوتاه براتون بنویسم.

پیام مرگباری که هنگام نمایش فایل خود به خود بسته میشه و گاهی بخاطر سیو نگرفتن از فایل باعث میشه کار به اصطلاح بچه ها “بپره” و از بین بره! حالا یکم در مورد این باگ ها تو اسکچاپ براتون میگم:

باگ ها در واقع بخاطر مشکلات ناشناخته ایجاد می شوند و تقریبا در همه نرم افزار های گرافیکی و سه بعدی برای کاربران مشکلاتی را بوجود میارن. در اسکچاپ و نسخه های مختلفی که از اون منتشر شده هم باگ های کم و زیادی ایجاد میشه.

دلایل عمده بیرون اومدن از نرم افزار و نمایش صفحه BUG میتونه شامل موارد زیر باشه:

1- سنگین شدن بیش از حد فایل در اسکچاپ ، که پیشنهاد اول این هستش که اولین بار که در حال شروع کردن به کار در فایل اصلی هستید از نرم افزار سیو بگیرید و در قسمت Window/preferences/General/ تیک های مربوط به سیو اتوماتیک و ایجاد backup رو مثلا روی 10 دقیقه یا 20 دقیقه فعال کنید. تا در صورت ایجاد پیام باگ به هر دلیل زحتتون از بین نره همینطور اعمال دستور Purge هم گاهی کارگشا هستش و میتونه فایل تون رو سبک کنه (راهنمایی بیشتر برای رفع مشکل سنگینی فایل اسکچاپ )

2- استفاده از پلاگین های اسکچاپ گاهی میتونه دلیل بر بیرون اومدن و باگ دادن باشه،بعضی وقتها پلاگین ها کارهایی که ما انتظار داریم انجام بدن رو انجام نمیدن، گاهی سسیستمی که داریم باهاش کار میکنیم هم شاید نتونه از پس دستورهای ما بر بیاد و باگ بوجود بیاد. شاید شایع ترین باگ ها برای ضعیف بودن سیستم و توقع نابجای ما از پلاگین باشه. ( مقاله در مورد پلاگینها )

3- پلاگین ویری که خودش یه نرم افزار خیلی قوی برای رندرگیری بحساب میاد هم گاهی بخاطر تنظیماتی که ما دادیم باگ میده و بیرون میاد! که باز پارامتر سیستم خیلی مهم هستش ( در مورد رندر ویری اسکچاپ )

4- نسخه های زیادی از اسکچاپ وجود دارند و منتشر میشن که عموما مشکلات زیادی دارند. از نظر بنده و تجربه ای که در این چند ساله دارم نسخه 2016 اسکچاپ ورژن 16.0.1992/64/ 64 bit جز کم باگ ترین ها هستش.

هنگام باز شدن پنجره باگ گزینه هایی در اون وجود داره که از شما میخواد به سایت سازنده ایمیل بزنید و مشکل خودتون رو در قسمت  Please Describe the events …    بیان کنید. ایمیل زدن به سازنده و منتشرکنندگان میتونه باگ های نسخه های جدیدتر رو کم تر کنه. اگر کمی انگلیسی بلد باشید میتونید پیام خودتونو بنوسید و با زدن دکمه Send  مشکل خودتون رو به عوامل سازنده اسکچاپ بگید.

راهکارهای مفید:

در آخر خیلی از دوستان در مورد نسخه های جدید 2018 اسکچاپ از ما سوال میکنند. که هنوز نسخه های نهایی نیستند و مشکلات زیادی برای کارهای پیچیده و سنگین خواهند داشت که شاید برای کارهای کوچیک بهش بر نخورید اما توصیه من اینه که نسخه پایین یه نرم افزار که باگ خیلی کمی داره از نسخه جدید که باگ زیاد داره و ما رو تو کارها لنگ میذاره ارجحیت داره.

این سوال برای نسخه های ویری 3.4 و 3.6 هم از من زیاد پرسیده اند که باز باید بگم نسخه ویری 2.5 جز بهترین و تکمیل ترین ویری ها هستش.

نسخه های اسکچاپ 2016 / 2017 و ویری های اونها رو در صفحه اول سایت براتون گذاشتیم که میتونید دانلود کنید و لذت ببرید.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشه. در اینستاگرام ، تلگرام و گروه پرسش و پاسخ اسکچاپ ما حضور داشته باشید. و سوالات خودتون رو مستقیم با اساتید ما در میون بذارید.

محمد سابقی/ مدرس اسکچاپ و رندر ویری در اسکچاپ

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها