معرفی مشخصات لبتاپ های مناسب برای معماری

اشتراک گذاری

چه لبتاپی برای یک معمار مناسب است؟

اغلب دانشجویان و مهندسین معمار و افرادی که با نرم افزار های معماری سر و کار دارند ، در انتخاب لپ تاپ مناسب برای پروژ های خود اعم از اجرایی و دانشجویی دچار مشکل می شوند .

این مطلب راهنمایی برای این دسته از افراد می باشد که در ادامه به راهنمایی و معرفی مشخصات لبتاپ های مناسب برای معماری می پردازیم :

مهندسین معمار و دانشجویان معماری و طراحان  داخلی اغلب برای انجام پروزه های خود از نرم افزار های شایع و کاربردی در بازار همانند Sketchup ، 3D Max ، Revit و … بر حسب نیاز استفاده می کنند.

بنابراین باید فاکتور های لازم را برای خرید لبتاپ یا سیستم جدید لحاظ کنند در نتیجه باید سیستمی را انتخاب کنند تا گرافیک بالا ، پردازنده قوی ، رم قدرتمند و کش بالایی داشته باشد.

رم یا Ram

یکی از فاکتور های مهم در این بحث رم سیستم بوده و یکی  از مشخصات سیستم شما باید رم قدرتمند آن باشد و معمولا بین 8 تا 32 گیگ مناسب است. نرم‌افزار های معماری بر روی بخش بزرگی از حافظه رم شما حساب باز خواهند کرد، به ویژه زمانی که در حال انجام چندین پروژه و رندر گیری با کیفیت بالا هستید.

 رم پیشنهادی برای کارهای دانشجویی 8 گیگابایت

رم پیشنهادی برای مهندسین معمار 16 یا 32 گیگابایت می باشد.

کارت گرافیک یا VGA

گرافیک مناسب برای پروژه های دانشجویی گرافیک 960MX یا 1050GTX  

گرافیک مناسب برای پروزه های اجرایی برای مهندسین معمار گرافیک 1060GTX و بالاتر

پردازنده یا سی پی یو

۳گیگاهرتز یا بیشتر برای تهیه و یا ترسیم کار های مربوط به معماری و پردازنده های  Core i7 مناسب کار شما خواهند بود.

هارد

فایل‌های طراحی معماری اغلب به فضای قابل‌توجهی نیاز دارند، پس هرچه فضای ذخیره سازی بیش تر باشد، بهتر است.

۲۵۶ گیگا بایت از نوع SSD برای دانشجویان.

 ۵۱۲ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD همراه با 1گیگابایت HDD برای معماران.

و در پایان به مقایسه مک و ویندور می پردازیم:

انتخاب مک و یا ویندوز به نظر کاربر بستگی دارد و امری سلیقه ای است و همه چیز به اولویت شخصی و کار کاربران وابسته است.

هر دوی آن‌ها به خوبی برای حل مشکلات نرم افزاری و ساماندهی کردن مدلسازی توسط این شغل آمااده ارائه بوده ولی  ویندوز به طورکلی بیشتر مورد پسند کاربران بوده به دلیل اینکه  از طیف وسیعی از نرم‌افزارهای موردنیاز پشتیبانی می‌کند اما خب در معرض ویروس‌های بیشتری نسبت به مک است.

از سوی دیگر، مک برای حرفه ای ها و انجام امور سخت گرافیکی فوق العاده است و هر برنامه ای را بدون مشکل اجرا می کند اما از قیمت بسیار بالایی برخوردار است.

با توجه به توضیحات فوق بنابر سلیقه و بودجه خود می توانید از بین برند های مختلف لبتاپ موجود در بازار لبتاپی در خور نیاز های کاری خود انتخاب و خریداری نمایید و برای دیدن جدید ترین لبتاپ های روز دنیا به سایت های مختلف می توانید سر بزنید.

جهت دانلود اسکچاپ 2021 به لینک مراجعه کنید. همچنین جهت اطلاع از بسته های آموزشی ما به بخش فروشگاه سایت مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها