ویژگی های نسخه جدید 2021 sketchup Pro

اشتراک گذاری

SketchUp Pro به روز رسانی های بی سابقه را دریافت کرده و ویژگی های نسخه جدید sketchup Pro و قابلیت های جدیدی به آن افزوده شده است که در ادامه به توضح آنها می پردازیم.

Hiden Geometry (هندسه پنهان)

برای شروع سال ، ویژگی هایی را معرفی کردیم که بر افزایش کنترل پانل صحنه ها متمرکز بودند. با تقسیم هندسه پنهان و اشیا پنهان ، می توانید آنها را بر اساس Scene-by-Scene انتخاب و حالت دید اشیا پنهان را ذخیره کنید.

همچنین شما می توانید بخش های هر صفحه را مشاهده و در هر صحنه را ذخیره کنید و این اطمینان را داشته باشید که مقطع هر صفحه مانند اشیا عمل می کند و ویژگی هایی افزوده شده تا بتوانید این قابلیت را ویرایش کنید.

Grip Control (گرفتن کنترل)

ویژگی جدیدی  که به این ورژن اضافه شده این است  که به شما این  امکان را  می دهد هنگام استفاده از ابزار چرخش ، مانند ابزار حرکت ، از ALL Grip استفاده کنید و همچنین این سازگاری در بین ابزارها  فراهم می کند که برای شما این  امکانرا فراهم کند تا روی پروژه خود تمرکز کنید.

Creating Grouped Objects (ایجاد اشیا گروه بندی شده)

یکی از نکات قابل توجه در به روزرسانی های اوایل سال 2020 این بود که می توانستید با کلیک راست بر روی فضای خالی ، یک شی یا component گروه بندی شده ایجاد کنید.

اکنون به جای کلیک سه گانه برای انتخاب گروه ها یا رسم آن در جای دیگر گروه بندی و انتقال آن به مکان دلخواه ، می توانید گروه ها و components  را از ابتدا ایجاد کنید و هدف بهبود عملکرد شما به صورت سازمان یافته می باشد.

Toggle Linear Inferencing (تغییر استنباط خطی)

در ادامه با موضوع جریان کار خود ،تشخیص داده شد  که استنباط خطی اگرچه مفید است ، اما گاهی اوقات می تواند مانع شود بنابراین ، یک اصلاح کننده به ابزار Line اضافه گردید که می تواند استنباط خطی را روشن و خاموش کند ، و برای شما این امکان فراهم میشود تا لبه ها را بدون اینکه به یک نقطه برسانید ، ترسیم کنید.

همچنین مقصود از این کار این نیست که سرعت شما را کم کند ، اما همچنین باعث می شود که در نحوه یا مدل سازی خود آزاد باشید.

Native Tools Upgrade (ارتقای ابزار های اصلی)

با افزودن Weld Edges به جعبه ابزار، ابزار خای اصلی SketchUp گسترش پیدا کرده است. این ابزار به شما امکان می دهد لبه ها و کمان ها را به یک چندخطی واحد متصل کنید.

Tag Folders and Filtering (برچسب گذاری فیلتر ها و پوشه ها)

اخیرا با به روز رسانی برچسب ها، استفاده از پوشه های برچسب و فیلتر کردن برچسب معرفی گردید که هر دو با هدف سازماندهی مدل شما و کنترل بهتر شما بر روی دید مدل انجام گرفته است.

برچسب های پوشه ها به شما امکان می دهد برای دسترسی سریع و کنترل قابلیت مشاهده به صورت عمده ، مدل هایی را  که برای سناریوهای طراحی یا  اسناد یا  گزارش هایی زا که آماده کرده اید را تنظیم کنید.

نه تنها در صورت قرارگیری و کار با برچسب ها در پوشه ها ، راحت تر است بلکه این قابلیت جدید به شما امکان می دهد تا بصورت همزمان همه برچسب ها را در یک پوشه کنترل کرده و بخشهای عظیمی از مدل خود را خاموش و روشن کنید.

Live Component (اجزا زنده)

یکی دیگر از موارد مهم در جدول طراحی ، معرفی اجزای زنده است.

یک مدل موفق مدلی است که به راحتی بتواند تکرارها را در خود جای دهد و تغییرات سریعی را فراهم کند، بنابراین برای افزایش مقیاس پذیری پروژه و ارائه تکرار سریع ، مفهومی یا زیبایی شناختی در مدل شما این قابلیت افزوده گردیده است و شما می توانید از آن استفاده کنید.

High-Res Aerial Imagery (تصاویر هوایی با وضوح بالا)

با 8 برابر داده بیشتر از تصاویر استاندارد ، می توانید بزرگنمایی کنید تا وضوح بالایی را که برای واقعی سازی پروژه ها لازم دارید ، بدست آورید. مجهز به به روزترین نقشه های هوایی ، با اطمینان می توانید با دقت مدل سازی کنید.

PreDesign (پیش طراحی)

علاوه بر اینکه پروژه های شما برای ارائه نهایی واقعی به نظر برسند ، بلکه هدف آن است تا از مناسب بودن آنها برای محیط خاص سایتشان نیز اطمینان حاصل شود.

ابزار تحقیقاتی مبتنی بر وب جدید ما ، PreDesign ، به شما کمک می کند قبل از شروع طراحی به صورت سه بعدی ، محیط محلی اطراف پروژه خود را بهتر درک کنید.

با جمع آوری داده های خاص آب و هوا ، PreDesign نقاط را بین آب و هوا و نوع ساختمان متصل می کند ، پیشنهاد می کند مناسب ترین پاسخ معماری برای پروژه شما باشد.

با استفاده از نمودارهای مستقیم مسیر آفتاب ، و توصیه های سایه زنی و لعاب ، PreDesign به شما اطمینان می دهد که هر پروژه را درقسمت درست آن  شروع می کنید.

Performance Improvements (بهبود عملکرد)

با به روزرسانی ابزار انتخاب در LayOut ، انجام حرکت های عمدی در گردش کار و انتخاب پنجره را برای شما آسان شده است.

در گذشته ، با بزرگتر شدن پرونده ها ، انتخاب ها کندتر می شدند. اکنون در نحوه عملکرد ، کپی و مقیاس سازی تغییراتی ایجاد شده به طوری که LayOut اکنون به جای ترسیم آنها در زمان واقعی ، ابتدا پیش نمایش این تغییرات را می بیند. هنگامی که یک حرکت ، کپی یا مقیاس را تکمیل می کنید ، LayOut عملکرد شما را دوباره ترسیم می کند ، سرعت ، کارایی و تجربه شما را بسیار بهبود می بخشد.

Line Style Control ( شیوه کنترل خط)

به روزرسانی های مربوط به نحوه کنترل سبک خط برچسب های SketchUp در LayOut به این معنی است که می توانید با اختصاص و طراحی برچسب ها ، عرض لبه ، رنگ ، الگوی خط تیره و مقیاس فاصله را در یک نمای نمایش تنظیم کنید.

این مطلب بازگردان مقاله ویژگی های نسخه جدید 2021 SketchUp Pro از سایت منتشر کننده اسکچاپ می باشد. (ترجمه اختصاصی از اسکچاپرز)

جهت دانلود اسکچاپ 2021 به لینک مراجعه کنید. همچنین جهت اطلاع از بسته های آموزشی ما به بخش فروشگاه سایت مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها