پلاگین های پر کاربرد برای اسکچاپ

اشتراک گذاری

پلاگین های پر کاربرد برای اسکچاپ که یک طراح معماری باید بداند:

استفاده از پلاگین های پر کاربرد برا ی اسکچاپ در روند طراحی و مدل سازی باعث سهولت در مدل سازی و صرفه جویی در زمان و انرژی می شود.

کایل برنز بیش از 10 سال به عنوان طراح در شرکت های معماری در سراسر ایالات متحده گذراند ، اما تا زمانی که او کار خود را در SketchUp شروع نکرد ، واقعاً قدرت افزونه ها را درک کرد.

کاربران SketchUp تمایل دارند فکر کنند که از برنامه به طور موثر استفاده می کنند. اغلب ما در حال مدل سازی همان روشی هستیم که برای اولین بار در برنامه معرفی شده و آموختیم. معماران وقتی به تحویلات مهم پروژه فکر می کنند اغلب وقت و تلاش خود را به Revit یا CAD اختصاص می دهند. آنها ممکن است ندانند که می توانند این کار را با برنامه های افزودنی در SketchUp انجام دهند.

SketchUp هر سال ویژگی ها و امکانات جدیدی را بر اساس بازخورد کاربران و همچنین باورهای اصلی ما در مورد نرم افزار باید اضافه  می کند که از نظر بصری ساده ، سازنده و سرگرم کننده باشد.

یادگیری چند افزونه سریع درصورت استفاده صحیح می تواند بسیار در زمان و سهولت فرآیند انجام پروژه موثر واقع شود.

در زیر به معرفی چند مورد پلاگین پر کاربرد اسکچاپ می پردازیم:

برنامه های افزودنی برای پاکسازی و وارد کردن CAD

استفاده از Eneroth Face Creator برای ایجاد چهره از خط CAD.

معماران اغلب از نقشه ها و یا طرح های آماده شده در CAD   به هنگام مدل سازی ساختار ها و یا محدودیت های موجود استفاده می کنند.

Clean Up 3 : از این ابزار برای حذف سریع dwg از خطوط ناپاک یا لایه های بلااستفاده، استفاده می شود.

Eneroth Face Creator: با استفاده از این افزونه ، نیازی به دنبال کردن خط CAD برای تبدیل به صفحه های قابل استفاده SketchUp ندارید.

Edge Tools : با استفاده از این ابزار ، می توانید شکافهای طراحی CAD را ببندید و تمیز کنید تا به راحتی در SketchUp صفحه ایجاد کنید.

Eneroth Flatten to Plane:  این پلاگین هندسه انتخاب شده را به سطح افقی صاف می کند و برای پاکسازی DWG های وارداتی که خطوط ممکن است مختصات Z متفاوتی در مورد نقاشی دو بعدی داشته باشند ، مفید است.

برنامه های افزودنی برای اندازه و نگهداری مدل

با استفاده از گزارش ضربه CG می توانید نحوه مشاهده این پیچ چند ضلعی بالا بر عملکرد مدل را مشاهده کنید.

CG Impact Report: مدلهای بیش از حد دقیق از 3D ware house می توانند تأثیر منفی بر عملکرد مدل شما داشته باشند. مدیریت و درک نحوه تأثیر گروه ها و اجزا بر عملکرد با این پلاگین امکان پذیر است.

Material Resizer : این پلاگین به شما امکان می دهد اندازه تصویر را از داخل SketchUp تغییر دهید. می توانید از آن برای کاهش فایل های تصویری بزرگ که باعث کندی مدل شما می شوند استفاده کنید.

برنامه های افزودنی برای ایجاد مدل

استفاده از Joint Push Pull برای ضخامت دادن به سطوح ارگانیک.

Joint Push Pull : این پلاگین برای  فشار و کشیدن صفحه ها ، حتی منحنی ها ، ایجاد می کند مورد استفاده قرار میگیرد.

Curviloft : این شبیه ابزارهای سندباکس است که به ایجاد چشم انداز و الگوهای نورد صاف کمک می کند. با این حال ، این افزونه آزادی بیشتری برای ایجاد اشکال ارگانیک دارد.

Toposhaper : Toposhaper سایت ها و درجه بندی را از نقاط یا خطوط ایجاد می کند.

این مطلب بازگردان مقاله برنامه های افزودنی SketchUp که به عنوان یک طراح معماری باید بداند از سایت منتشر کننده SketchUp می باشد. (ترجمه اختصاصی از اسکچاپرز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها